IKUT MENGIKUTI

Rabu, 13 Jun 2012

AYAM GORENG KUNYIT

                          
        
Hirisan daging ayam yang telah digaul dengan garam serta kunyit.......................perlukah dimasukkan sekali bawang serta cili api tu............anak2 tentu ada yang komplen,........pedas katanya...............................

10 ulasan:

Melati Qistyna's Mummy berkata...

sedapnye, buat kering2, boh bwg beso byk2 :P

hb hantu dgg msk kunyit

Adry@Daun berkata...

Saya kalau ayam goreng mcm ni mmg suka. Kena pulak ayam yg nk digoreng tu diperap biar garam kunyit tu meresap ke dlm isi ayam. Lps tu gorenggg...bagi garing sikit..

zul permatang badak berkata...

Melati,
masak kering2 macam ni,makan pun tak muak,.....
jika tidak dibubuh bawang lagi baik lambat basi......

zul permatang badak berkata...

Adry,
goreng macam ni masakan orang dulu2....
banyakkan sikit garam, atau perap lama2....baru terasa makan dgn nasi.......
jika digoreng garing masak sampai kedalam.....o.k.....

Temuk berkata...

Nampaknya orang lebih suka ayam yang digoreng kering. Saya pun begitu. Ada yang tak suka, sebab kata mereka jus ayam hilang!

Kalau tak dipecah cilinya, anak-anak tentu tak komplen. Yang perlu pedas, boleh gigit cili sambil mengunyah gorengan. Ayam, cili & bawang keluaran sendirikah, ZPB? Salam ceria.

zul permatang badak berkata...

cikgu Temuk....
lagi enak ayam kampung...baik untuk kesihatan.....kerana makanan ayam kg meserba, tidak hanya dedak......
cuma beda dari segi harga....tentulah mahal ayam kg....

qasehraihan berkata...

nampak macam sedap...nanti boleh try..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/06/seksanya-mesej-guna-henpon-touch-skrin.html

zul permatang badak berkata...

qasihraihan....
ya try....memang sedap.....selera je makan...

insan_marhaen berkata...

Anak sulong IM suka makan nasi goreng ayam kunyit hi...

zul permatang badak berkata...

im,
oo gitu.....tentu im pun suka......
menu org kg tu......sedap....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...