IKUT MENGIKUTI

Selasa, 7 Februari 2012

CEMPEDAK

Begitu berbeza cempedak dengan nangka rasa serta rupa. Paling istimewa cempedak goreng tentu mengalahkan pisang goreng serta kudapan lain. Asyik menikmati cempadak isinya yang manis bersari lembut serta lemak kita kadang2 lupa kita juga berkongsi dan makan bersama kawan.Begitulah cempedak kita dapat menghidu kehadirannya.........baunya tidak boleh disorok.....
Masih awal,lambat lagi untuk berbuah......cempedak isi durian. Dijaga dengan rapi.....isi je macam durian baunya tidak..............

11 ulasan:

Kazman & Sue berkata...

cempedak goreng kat putrajaya 2 hinggit 5 bijik jee... huuu3x

Adry@Daun berkata...

Kat kg saya ada cempedak nangka. Klon cempedak yg terkenal pd thn 80-an dulu. Cikgu anyam la pembungkus cempedak guna daun kelapa tu. Jambu jenis apa dlm header tu tu? Jambu loceng, jambu madu, jambu air, jambu mawar, jambu golok... Sedap tu kalau cicah colek (kicap+gula+garam+lada).

zul permatang badak berkata...

Kazman,amp, sue...
adu.....5 biji....2 hinggit....
nampaknya kena goreng sendiri....
baru boleh makan puas2.....

zul permatang badak berkata...

Adry....
cempedak balut dengan jabir rokrat...nampak tak comel....

jambu madu.....
baru belajar berbuah....
merah pun tak comel.....ada pucat2...

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Sedapnye jambu air kat heder tu... :)

Ehh, x penah rasa Dan tgk cempedak isi durian.... Kat sini 4ketul rm2... Nak tanam sendiri, xdop tanah...heheheeh

muaz_kkgp berkata...

cempedak goreng sedap....
cempedak nangka isinya keras sikit dan besor2

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummy...
tak apa nanti ada rezeki, beli kebun....boleh tanam cempedak....

zul permatang badak berkata...

muaz...
petang2....minum petang dan goreng cempedak...

muaz_kkgp berkata...

bijik cempedak rebus sedap jugak..
muaz tanam pokok cempedak guna bijik je...pokoknya jadi besar

zul permatang badak berkata...

muaz...
dah berbuah ke cempedak yg ditanam.....

muaz_kkgp berkata...

belum lagi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...