IKUT MENGIKUTI

Ahad, 25 September 2011

BAYAM

Sibuk berhari raya......tak sempat nak petik sayur......haa..haa...pokok bayam tidak enak bila menjadi tua seperti ini......
apa pun kalau dipilih tentu ada bahagian yg lembut................dapat juga digoreng semangkuk dua.........

6 ulasan:

Melati Qistyna's Mummy berkata...

hehehe, bayam ni x suka sgt, kasar skit, yg ijau tu anak suka makan, buat sup bayam, tp nak yg baby bayam.... :)

kasihibu berkata...

sya suka bayam
Tp sangat tak suka bila makan tergigit pasir

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu,
Sama mcm Sya, saya pn suka sayur bayam ni. Tak kira bayam merah atau hijau.. Saya suka teksturnya. Khasiatnya juga tinggi utk kita. Kalau tergigit pasir tu kompom basuh bayam tak betul2...hehe.. Bayam biasanya dijual bersekali dgn akar. Tu yg pasir terlekat pd pkk bayam.

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummy..
bayam goreng campur udang, huh sedap...

zul permatang badak berkata...

kasih ibu...
bayam ada pasir??.....dari kebun kita bersih lebih kurang je...sbb bayam kita cabut dgn akar2 sekali..

masa menyiang sayur tu...pilih betul2...he..he..

zul permatang badak berkata...

Adry...
mudah tanam bayam........tabur je...tapi kalau musim hujan,susah benih dilarikan air hujan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...