IKUT MENGIKUTI

Ahad, 20 Mei 2012

ORANG BIASA,....MAKAN PUN BIASA-BIASA

 Ikan singgang......ikan apa?.............Ikan selar kuning campur kacang bendi.
 Ikan goreng........pun ikan selar kuning,........kecil sangat.......hati2 makan........tulang.
 Ikan kerisi.........panggang tawar....................
 Ikan kerisi panggang.............sesuai cicah kicap bercili.............................
 Makan tengahari yang sederhana...............jom makan..............................
Minuman jus oren.................................kemarau macam ni,................cukup ke air ni.........begitulah , kehidupan kita orang biasa, makan pun biasa-biasa tapi tetap bersyukur padaNya..............dimurahkan rezeki........................................

12 ulasan:

EmbunRosaliza berkata...

Menu yg best, boleh mkn bertambah2 kalo lauk mcm ni, kalo ada budu n ulam lagi banyak mkn heheh

zul permatang badak berkata...

embunrosaliza....
budu?......
kicap bercili dah ada.....
mungkin esok boleh makan budu pula.....

tukar2......
ari2 make budu batuk.......

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Yg biasa2 tu yg buat bertambah2, nak2 sing gang tu, cili kicap tu terbaekkk :D

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummy...
ya....makan biasa2 je.....miskin....

azie azian berkata...

biasa2 pon sedap..:)

Cik Nur berkata...

Nur suka masakan yang macam ni..mmg nampak biasa, tapi bila mkn xsedar dah 3 kali tambah..hihihih

zul permatang badak berkata...

azie azian...
makan ikan kecil2 je.....
ikan besar,kembong ,selar.....mahal sekarang........
dah berbelas ringit 1 kg.........

yang penting sesuatu yg sedap itu ketika kita lapar........

zul permatang badak berkata...

cik nur....
masakan bersinggang sesuai dgn kita yg malas bersenam.......
sekali sekala lupakan masakan bergulai..........................gulai lemak......he..he....

yg penting ada selera......

fouzie berkata...

syukur dgn rezeki yg dukurniaNya.. saya sangat suka ikan singgang..
ikan kecil tak apa, asal segar
kalau mkn boleh tambah 2 kali.
tulang utk kucing2..mantap.

Adry@Daun berkata...

As salam tuan,
Ikan selar kuning ni rasanya takdok di perairan Lautan Andaman sbb sepanjang saya duk sini, tak penah nmpk ikan selar kuning dijual di pasar atau kedai2 ikan. Ikan tamban pn takdok..rindu pulak nk merasa kemanisan isi ikan tamban. Singgang atau goreng garing2..isinya kena kelar rapat2 supaya tulang ikan yg byk akn putus dn slmt dimakan.

Kamsiah berkata...

singgang ikan selar tu peberet saya...yg simple tu sbnrnya yg menambat selera...

zul permatang badak berkata...

Kamsiah....
kos sara hidup yg tinggi,perbelanjaan isi rumah meningkat...........menuntut kita makan yg ringkas2 je......

melihat yg tiada...hati jadi sebak, syukur kita dapat makan walau pun ringkas, tapi kennyang.......

sendawa kita sama................tak ada beza.........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...