IKUT MENGIKUTI

Sabtu, 7 Januari 2012

BIAR GAMBAR BERCERITA

siapa yang makan dulu.....tak sabar ya.....
kita nak makan dengan pulut.....
pulut tanak.......En Adry cakap kalau kukus lagi best......sebab tak melekit.........ya betul.....
santan mentah......masukkan gula dalam 2 sudu..ikut selera laa....kalau tak suka manis 1 sudu....garam secukup rasa........
2 ulas...memang tak cukup......masukkan santan,....gaul dengan tangan.... .makan pun guna tangan....lebih syahdu....sebab kalau guna sudu seperti ada jarak yang memisahkan rasa enaknya........
Kalau tak nak makan dengan santan mentah..........gaul je dengan sambal.....pasti sedap makan nasi..........

14 ulasan:

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu,
kalau pulut tu kukus lagi best mkn pulut durian sbb ia tak melekit. pulut lbh 'ruo' kata ore Kelate.

luahfikiran ... mari kita berkata...

SALAM,
Gambar memang bercerita tapi tak cerita habis ... mesti kena rasa. LF sanggup datang

zul permatang badak berkata...

Adry....
Ruo...atau tak melekit...tapi bila pulut tergaul dengan santan mentah tu...tak kaba dah melekit ke tidak...

hayun je....
cuma tambah gula sikit atau garam...,dan ada juga ore bubuh nissan kerek...ricih haluh2.....

yang paling gerun...gaul dengan tangan.....
makan cepat2, nanti terigat kemugo lain........

zul permatang badak berkata...

LuahFikiran...
disebelah pantai timur ni....kalau ada jemputan makan durian begitulah...
memang makan dengan santan.....
memang seronok....

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Fuhh, sedap...

Menaip pon dok telan air liar neh...hehehe

Yg tang sambal tempoyak tu best, mkn ngan ikan grg pon sedap dah.... Errr, cantik finggan Minnie tu... :D

Adry@Daun berkata...

Di Kelate, kalau ada kenduri arwah, cukur jambul atau kesyukuran..ada yg menjamu tetamu dgn hidangan pulut durian. Saya lbh suka mkn guna sudu sbb dari kecik mkn pulut durian guna sudu bkn tangan..hehe..

missSenget berkata...

sedapnya...

da knyang pun rasa nk makan lagi ni..

alla berkata...

dan lama x mkn pulut durian ni.
selalu mkn gtu je.

gedek! berkata...

bau sampai sini....

Huuiiiii...!

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummy...
durian ni sedap makan dengan nasi...tambah sambal sikit,kalau dipadu dgn ikan singgang hu...lagi,kaw.....

zul permatang badak berkata...

Adry...
budok loni tok berehi sbb generasi pun dah beralih ke pengat...bubur...

lagipun ado hok kembang pipi bila wat uli2 dengan tangan....sbb sayo maroh anok2 makan main2....
hayun je...

tapi bila diselalukan...dijadikan sarapan...mereka ceria dan gembira bila dikhabarkan....menu pulut durian ni....

zul permatang badak berkata...

miss senget...
eh jangan makan banyak durian ni...tak selesa laaa....
selsema...panas badan...

zul permatang badak berkata...

alla...
kalau bubur kacang pun sedap...masukkan durian ni...
sering makan kat surau....lepas ceramah....

zul permatang badak berkata...

gedek...
bau....sampai ke kat sana...
aduh....UNTUNG....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...