IKUT MENGIKUTI

Selasa, 3 Januari 2012

SEPI KUKURAN

Kukur kelapa hampir dilupakan walaupun ada sedikit perubahan dari segi keselamatan ia itu mata kukur boleh di lipat kedalam badan. Penutup ensel dicipta untuk menyembunyikan mata kukur.....mana tahu kut2 tersadung kaki.
Pelbagai bentuk serta saiz dicipta.......ada yang serba ringkas yang penting mata kukur perlu tajam......
Ini dihasilkan dari sebatang pokok. Pokok kayu ditarah dan dibentuk sedemikian rupa.......
Siap ada ekor tu......kreatif.................
Tapi bila wujudnya kukur eletrik...........kukuran kayu terbiar sepi...........tapi bila ada yang baru.........yang lama dilupa.....JANGAN...................................

10 ulasan:

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Seb baik kekecik dl Ada can lg belajo gn kukur kelapa ni, skang ni beli Santan siap je...hehehe

Budak skang pon x kenal dah ape tu kukur kelapa... :)

muaz_kkgp berkata...

muaz masih guna kukur kelapa,sbb takut nak guna kukur letrik....merbahaya pada jari dan tangan

zul permatang badak berkata...

Melatie qistina mummy...
dulu2 kan .....orang tua cerita, ada perlumbaan kukur kelapa bila ada kenduri besar.....

macam pesta....

kukur kelapa ni pun dikumpul untuk adakan pertandingan.....
satu kg dicari......

zul permatang badak berkata...

muaz....
kukur eletrik.....jaga2,tak boleh khoya.....
kalau khoya,....ha...abis jari......

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu,
Kore (Baca : koghe) yg dlm foto ketiga hmpir sama yg ada kat kg saya. Masa kecik2, suka bonceng kat blkg masa mak dok kukur nyor sbb tak bg kukur tu wheekang..hehe.. Bila dh sklh rendah, kena tlg kukr nyor pulak. Nk habis sebiji pn dah rasa sakit2 jari. Skrg...petik suis, grenngg..grenngg..sekejap je dh siap.

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Hahaha.... Terbelah plak baca komen a dry@daun, boleh weekang ye... :)

missSenget berkata...

tak penah jumpa kukur lama ni in reality..


selalu tgk gmbr je..

zul permatang badak berkata...

Adry....
kalau khore tu ado,....elok simpan anok2 cucu nok tengok.....
loni pun doh jadi bare antik....

ooo..rajin jugok kokok nyor....

zul permatang badak berkata...

Melati qistinq mummy...
kukuran dah jadi kenangan....
kalau ada pun mata kukur mungkin berkarat.....

zul permatang badak berkata...

miss senget....
tapi mata kukur ni ada jual lagi....
cuma kukur je yg tak ada org buat....
kalu buat pun tak ada org beli....

mudah pakai mesin....petik suis je...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...