IKUT MENGIKUTI

Selasa, 13 Mac 2012

MASAK LEMAK DAUN CEMPERAI DAN UBI KELEDEK

HMeneliti komen serta saranan dari rakan-rakan blogger ramai yang mencadangkan daun cemperai ni dimasak lemak beserta ubi keledek....terimakasih , itulah untungnya dengan kemudahan internet ...walaupun dimaya tetapi anda semua jiran paling dekat.
Untuk lebih sedap lebihkan isi ikan yang dikukus atau ikan selayang yang dipanggang tawar.......cili merah,juga bawang besar dipotong bersegi.........
Ha satu periuk besar tu.....ubi keledek tu yang paling sedap.....................ratah je sayur tu....
Ikan pari panggang........tak ada arang,.........panggang je atas kuali..........yang penting ikan ni betul2 masak..............cicah kicap/ budu pun boleh..........

kombinasi sayur lemak pucuk cemperai dan ikan pari panggang cicah budu..............................
jom makan tengahari..............................

10 ulasan:

nyanyisunyi berkata...

Ya Allah..mana2 pegi semua cerita pasal makan....dah berkeroncong perut ni...memang tk makan lagi pun ni...tenguk ikan bakar dgn masak lemak ni tmbh lapar..sambal belacan tkde ke..

zul permatang badak berkata...

nyanyisunyi....
ikan pari bakar?
ari ni sambal belacan cuti sbb kita cicah budu....kicap becili@hirisan bawang.......

Kazman / Sue berkata...

ni sayur masakan kegemaran ni....

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu,
Cemperai ni ada nama lain tak? Masakan tu ala-ala masak lemak pucuk midin campur ubi stello.

muaz_kkgp berkata...

sedapnya pari cicah budu..

zul permatang badak berkata...

Kazman sue...
sayur ni manis.....memang sedap, dimaniskan lagi dengan ubi keledek......

zul permatang badak berkata...

Adry/daun....
gitulah ala2 masak paku midin.... ujan2 ni lalu je makan nasik.....
nama lain untuk cemperai nanti nak rujuk.....org tua2....atau org berlainan negeri......ha..ha...

zul permatang badak berkata...

muaz...
ha...ha...bestkan budu.....
pernah makan gulai budu......?nanti saya ente3..kan......

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Meneliti baris2 ayat tu pun dh cukup membuatkan kecur liur... Memlm ni terasa lapo lak..hehehehe

zul permatang badak berkata...

Melati qistina mummy...
memalam......jarang makan nasi,kalau ada sayur ratah gitu je....makan meehon ke, atau biskut cicah air kopi.....sbb makan tengaahari lewat kul 3 ptg....,jadi habis sisa lauk dgan makan lebih kurang, kecuali ada tamu.....barulah bersungguh masak.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...