IKUT MENGIKUTI

Ahad, 25 Mac 2012

TERBIAR

Bertahun basikal2 ini terbiar dikaki lima rumah sehingga ada yang disulami rerumpai. Penulis sendiri pun sudah bertahun tidak mengayuh basikal alasannya tiada masa. Motosikal lebih praktikal kerana untuk kesesuatu distinasi masa boleh disingkatkan.
Dalam kelompok basikal ni ada dua buah yang boleh dikira antik basikal jenama standard dan jenama singer. Timbul pula minat untuk membaikpulih agar basikal ini kembali megah menyusuri jalan setidak-tidak untuk bersiaran dihujung minggu.

macam mana ...lama tak mengayuh........nanti tak semena-mena mengah pula..................
mungkin sesuatu yang sukar jika kita malas untuk memulakannya.............

8 ulasan:

Temuk berkata...

As-salam
Insya-Allah ok. Yang penting kayuh perlahan-lahan, jangan lama-lama, dan usah pergi jauh-jauh. Bila dah rasa mantap nanti, tambahlah kederasan mengayuh, kekerapan berkayuh, dan tempoh masa berkayuh. Seronok naik basikal antik ni!

zul permatang badak berkata...

cikgu Temuk....
ya seronok naik basikal.....rasa nyaman....bebaskan bumi dari asap serta pencemaran..............he...he...

kasihibu berkata...

bagus juga perancangan tu, baikpulih dan cari masa yang sesuai untuk berbasikal bersama ahli keluarga
sayang sangat tu sbb nilai besi sekarang tak seteguh besi yang dahulu kan?

zul permatang badak berkata...

kasih ibu....
itu lee simpan tu......yg dulu2 skrang susah kita nak tengok......

ada nilai seni.......

kpah k-poh berkata...

kalau kat sini... basikal tu letak jer depan rumah... pasti ghaib...!!!

zul permatang badak berkata...

kpah-kpoh..
tak baik ambik hok oghe.....

AbbotCottage berkata...

Ke manakah menghilangnya En. Zul kita ni ya, lama tak bersiaran...

zul permatang badak berkata...

abbot cottage
ada, hari2 online.........ronda2 blog rakan2....

masih belum dapatkan kamera baru.....
nantilah..........tak lama lagi, ada le tu ent3 baru..............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...