IKUT MENGIKUTI

Ahad, 11 Mac 2012

POKOK CEMPERAI

Hari tu kawan beria-ia nak bagi pucuk cemperai.....katanya sedap masak manis atau pun sayur lemak.....tengok macam ni pun nampak sedap......memang pucuk cemperai ni baru dipetik dan masih segar...........
Tapi ...dizaman canggih ni, tak sukar..................taip je laman web, boleh cari resepi............selain masak manis dan sayur lemak.....jom kita cari................resepi lain....sebelum tu,terima kasih pada kawan yang sudi memberi...............................

12 ulasan:

ibuintan berkata...

cemperai masak lemak putih campur keledek pun sedap.. lemak manis

Melati Qistyna's Mummy berkata...

X pernah makn, tp kalau ikut kata tuan blog, bleh buat sayur manis ngan lemak putih, mesti sedap... Tu fav kami anak beranak... :)

kasihibu berkata...

sedap tu, sya dah lama tk jumpa pokoknya dan makan daun tu gulai lemak putih campur keledek, manissss....ada pulak sambal belacan

muaz_kkgp berkata...

sedap ni....lemak putih dgn keledek dan udang hidup

zul permatang badak berkata...

ibuintan....
oo...gitu,nanpaknya kena cari ubi keledek pula.....makasih....
nanti saya suruh org umah masak....he..he..

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummy...
sayur kg ni....bebas racun....
kena amalkan.....

zul permatang badak berkata...

Kasih ibu...
eh jangan sebut sambal belacan, nanti laju pula makan nasi.....

zul permatang badak berkata...

muaz....
buh udang pula muaz ni, banyak pula belanje jadi nya....he..he...
tapi sedap oii....

Kamsiah berkata...

salam
ada kwn kt fb panggil pucuk dotdet...saya langsung tak tau...bila dia kata nama komersialnya pucuk cemperai..dan tgk gambar kat sini...rasa2nya kecik2 dulu mcm mak pernah masak...:)

zul permatang badak berkata...

kamsiah...
sedap sayur lemak,buh ikan tawar sikit...ubi keledek,cili merah, bawang besar.....regukan dengan telur asin....

wahid wida berkata...

nak tanya mcm mna nak dpt kn daun cemperai tu...mak sy nak rasa. ada nma lain x selain nama cemperai?

Tanpa Nama berkata...

Siapa ada benih cemperai tolong Wattsap saya 013 7458967~thahir

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...