IKUT MENGIKUTI

Selasa, 16 Ogos 2011

DOKNA DOKHU....................



Pokok bunga apa ni..........penulis namakan 'dokna dok hu...........tak kenal dan tak tahu...........
bila penulis tanyakan pada pemiliknya........mereka mengatakan pokok bunga BOM........bom apa??................................
kepada rakan2 yang menanam pokok bunga ni jom bantu penulis.....................sebab tang bunga-bunga ni penulis memang kurang arif susur galurnya.................................................................

10 ulasan:

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu, saya ada pkk ni kat rumah di kg. Dh lama tnm. Pkk ni akn 'mupuh' dulu sblm bbunga. Ia dr spesis lily. Saya dh lupa namanya.. Kami panggil pkk ni bunga bawang sbb ada ubi mcm bawang...hehe.. Bunganya mekar dlm tempoh yg agk pjg.

zul permatang badak berkata...

Adry...
betul...ada ubi,umbi macam bawang,dulu tak nampak...saya tak perasan pun .....tapi hari tu terkejut......kebetulan bawa kamera......

bunga ni memang cantik.....kalau tengok pada pokok tak logik.....bunga secantik ni...

macam adry cakap, ia mupuh......tapi tak terhapus.....

dan saya akan minta benihnya....rasa2 tuan dia beri.....

werdah berkata...

Assalamu'alaikum

Ingat betul2 lah namanya DOKNA DOKHU. Duk tertanya-tanya pula bagaimana rupanya.. Memang tak tahupun nama sebenarnya tp bunga ni memang menarik.. MasyaAllah..

zul permatang badak berkata...

werdah...
orang pantai timur memang cam tu....werdah, bila kita tanya apa2 bila tak tau nama.....
terus jawab DOKNA DOKHU...sambil ketawa......

jadi bahan gurauan pula......
cuba werdah praktik......mesti ada kawan2 ikut........

bunga ni, walau pun tak tau nama saya buat juga entri sbb.....bentuknya macam bola ,pelik sikit......kalau tanam kat halaman rumah.....mmm...indah...

werdah berkata...

Assalamu'alaikum..

ni duk senyum sorang2.. bolehlah cuba nnt.. insyaAllah

buyat(bebola tomato) berkata...

ingatkan nama saintifik apa td. haha

zul permatang badak berkata...

werdah,
cuba, nanti ramai yang ikut...he,he,..

zul permatang badak berkata...

buyat...bebola tomato..
nama saintifik wat sendiri.....
made in kelate.........

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Kita pon dokna dokhu... Hehehe

zul permatang badak berkata...

Melati qistina mmummy..
dokna dokhu jugok....habih .....bunga tu tak da namalah ya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...