IKUT MENGIKUTI

Sabtu, 29 Oktober 2011

MESIN PEMBAJAK MINI

Ada pelbagai variasi mesin pembajak mini dipasaran. Harganya pun tidaklah terlalu mahal malah untuk menanam secara hobi memang menyeronokkan.........cuma haruslah berhati-hati ketika megendalikannya,pastikan anak2 tidak terlalu hampir..........
Mesin penggembur tanah buatan China serta Taiwan ini berkuasa 6.5 hosepower sesuai untuk penanaman sayur bersekala kecil , membatas serta menggaul baja........................
Makcik-makcik pun boleh mengendalikanya, ianya tidak sukar.....gear serta kedudukan tombol had laju mudah difahami juga mudah digapai tangan........
Jom kita belajar,......mudah betul..................lihat kod.....
logo kura-kura bermakna mata rotor bergerak perlahan......................................logo arnab..... mesin berputar ligat.........lembu merah diatas jentera bergerak kehadapan...manakala lembu merah bawah jentera ke belakang.....ataupun gostan.........ha...ha......ha....

12 ulasan:

luahfikiran berkata...

SALAM,
PAKAI LOGO GAMBAR BINATANG ! OH, MACAM TU !

zul permatang badak berkata...

luah fikiran...
ya....logo binatang,sikura-kura untuk perlahan manakala siarnab memang dimaklumi berlari pantas.........

jadi kalau nak laju....tolak tombol arnab........

ha..ha...senang....kita mudah faham....mesra pengguna.....

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Ahahaha, gelak sensorg tgk gmbr tu, kreatif ye dorg, mmg Mesra pengguna.... :)

zul permatang badak berkata...

melati qistina mummmy..
kalau dibuat logo tu untuk gear kereta kan bagus....ha..ha.....

sekurang-kurangnya kita boleh tersenyum........

Adry@Daun berkata...

as salam cikgu,
blh saya tau berapa harga mesin2 pembajak jenis ni? Tak penah tgk harganya kat kedai. Rasa mcm best je kalau ada sebijik...

zul permatang badak berkata...

Adry....
pembajak gambar atas sekali tu...yg warna merah tu...harga dlm satu ribu enam ratus......beli baru....

pembajak warna kuning,mata rotor dan tayar berasingan tu kalau yg baru dlm enam ribu......enjin robin...japan...body taiwan....

terpakai....dlm 3 ribu......itu pun kalau ada geng2 mau jual.....
sbb mereka beralih ke model yg lebih canggih.....

kasihibu berkata...

sya tengok peladang n9 ada bg bantuan pada ahli untuk memiliki mesen bajak kecik di, harga pun pada paras mampu kan?

zul permatang badak berkata...

kasih ibu...
ya...kalau jadi ahli peladang.....
kita cuma bayar separuh je...selebihnya peladang bayar....

saya tak jadi ahli....
berkebun sebagai hobi masa lapang....

nahar berkata...

Salam. Tumpang tanya, kat mana nak beli mesin pembajak ni?berminat nak bercucuk tanam

zul permatang badak berkata...

nahar....
cuba selidik kedai2 yg menjual alatan perkebunan...mesin rumput..chainsaw..mesin tebu..jentera2 ringan.....

atau taip laman web...rotor tillir.......
pelbagai jenama..mitshubishi,honda..
atau kalau keluaran china yg mana harganya lebih rendah sikit.....

orkid berkata...

Salam bang kalau pakai kat tanah liat yang agak keras boleh ker.....dan boleh tukar ker mata tuu ke mata yang boleh pelau.....bajak terus ker kena pelau dulu.....terima kasih bang

zul permatang badak berkata...

0rkid...
mesin ni untuk rotor je....sesuai untuk tanah berpasir.....atau tanah lembut yg telah diplau.......

tanah liat kena cangkul dulu....

paling sesuai untuk menggaul baja.........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...