IKUT MENGIKUTI

Khamis, 30 Jun 2011

NENAS

Nampaknya sekarang musim nenas. Sana sini ada orang jual. Tapi nenas ni...kan paling malas nak dikupas kulitnya.......
Nak dibuang hidungnya yang berbulu tu...........
tapi bila ada orang kupas kitalah yang dulu hulur tangan.......kitalah yang cari kicap atau pun garam......
Jom makan nenas........

7 ulasan:

Adry@Daun berkata...

As salam cikgu,
Mak saya ada tnm nenas madu kat kg. Byk juga la, dh bbuah pn. Kalau org tak suka kupas nenas, saya pula suka kupas buah nenas ni. Ada cbrn tsendiri..hehe..

zul permatang badak berkata...

Tak pandai nak kupas, tersalah agak....asyik2 banyak termakan isi je, rugi......
zaman bebudak berbalah adik beradik berebut......ha..ha...pulur....

kutoOobambOo / ericoanaci berkata...

abg oii... nenas mana ader musim... mcm pokok durian or rambuatan.. kita tanam sekrg thun depn confm berbuah.. hu3

muaz_kkgp berkata...

muaz suka makan nanas dan kupas nenas...5 tahun kerja kupas nenas,kat kedai jual rojak buah....sampai tangan,melecup,dlm satu hari ade ler dlm 10 biji,tu tak termasuk ubi sengkuang(yng ini paling banyak),timun,mempelam...

zul permatang badak berkata...

Kuto OobambOo/ericonaci
sama-sama tanam....itu yang berbuah serentak,melambak kat tepi jalan....nenas madu.......kalau dilihat bagai bermusim......

tapi nenas sayur.....aduh masam.....sentiasa ada kat pasar......kalau beli pun buat kari....................gulai dgn ikan masin......

zul permatang badak berkata...

muaz........
ya........saya dah lihat tangan seorang kawan kerja kupas buah-buah asam, memang tangan jadi merah, kuku pun rosak........
betul saya percaya.......

tapi lama ya.....kerja buat rojak buah.....
ni ...berniaga ni.......

muaz_kkgp berkata...

dah pencen...tak niaga dah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...